Вівторок, 21.11.2017
Вітаю Вас Гість • Реєстрація • Вхід
Головна » Файли » Методичне забезпечення » Методичне забезпечення

Про календарно-тематичне планування з трудового навчання за оновленою програмою.
[ Викачати з сервера (4.83Mb) ] 05.09.2017, 19:46
1. Весь матеріал наведений нижче створений на основі досвіду вчителя і чиновника МОН, одного з авторів оновленої навчальної програми, не є нормативним документом і може використовуватися за бажанням вчителів.
2. З допомогою календарно-тематичного планування (далі – КТП) вчитель складає план роботи з вивчення предмета на семестр.
3. КТП складається на основі навчальної програми для відповідного класу. Навчальні програми в електронному вигляді розміщені на сайті МОН. 
4. Найбільш доцільно КТП формувати у вигляді таблиці, до якої обов’язково вносяться 3 позиції: теми уроків, їх порядковий номер та дати проведення. КТП можуть містити і іншу інформацію за побажанням директора (зауча) (див. п. 8) та вчителя. Як то: порядковий номер уроку, загальна кількість годин, наочність, примітки, форми проведення занять, форми контролю та оцінювання, посилання на підручники, зміст тем, очікувані результати навчальних досягнень тощо. 
5. Оскільки теми уроків переноситимуться в журнал, то вони мають бути короткими і ємними – орієнтовно 1 строчка друкованого тексту на 1 урок.
6. КТП не врегульовано загальнодержавними нормативними актами тому воно може мати різні форми та трактування.
7. Окремі школи розробили та затвердили власні Положення про КТП, яких мають дотримуватися всі вчителі цих закладів.
8. Якщо таке Положення відсутнє, вчитель напередодні навчального року має розробити КТП відповідно до вимог керівника закладу чи профільного заступника, який буде перевіряти і підписувати ці плани. Вимоги того, хто підписує є крайніми і мають виконуватися з метою уникнення багаторазового перероблення документу. Краще за все запитати про вимоги «до розроблення».
9. Якщо у вас виникають труднощі із розробленням КТП з різних причин (робите це вперше чи непіддається розумінню оновлена програма), варто звернутися за допомогою до зауча чи методиста методичного кабінету. Це їх робота – допомагати в таких випадках.
10. Оскільки розроблення КТП за оновленою навчальною програмою з трудового навчання є направду складним процесом, пропоную розділити його на 2 етапи: підготовчий або матриця і заключний або, власне, календарний план. Матрицю будуємо на рік, календарний план – на семестр.
11. Всі роботи краще виконувати в електронному вигляді: легко вносити зміни; простіше роздрукувати а не писати; залишиться основа на наступний рік.
12. Для розроблення матриці будуємо таблицю на 6 стовпців (розташування сторінки альбомне): номер проекту, назва об’єкту, основна технологія(ї), додаткова технологія(ї), кількість годин, очікувані результати. Кількість строчок має відповідати кількості проектів у певному класі (паралелі) + 1.
13. Порядок заповнення матриці такий:
- визначаємо кількість проектів;
- заносимо до таблиці їх назви та нумеруємо їх. Назви проектів беремо з орієнтовного переліку об’єктів навчальної програми для певного класу. Проте можливі і інші проекти не передбачені переліком, адже він орієнтовний;
- навпроти кожного об’єкта вказуємо технологію, з допомогою якої його виготовлятимемо. Одна й та ж технологія не може повторюватися як основна більше 2 разів в одному класі. Якщо клас не поділяється на групи, один проект має мати не менше двох (на вибір учнів)технологій;
- вказуємо додаткові технології (за потреби);
- вказуємо орієнтовну кількість годин на кожен проект;
- розподіляємо ВСІ очікувані результати для даного класу між проектами. Очікувані результати мають бути досягнуті на кінець навчального року. Вчитель самостійно визначає які очікувані результати і наскільки мають досягатися при виконанні того чи іншого проекту. Очікувані результати можуть повторюватися в кожному проекті чи в декількох; можуть зустрічатися лише один раз; їх досягнення може плануватися поетапно по зростаючій чи частинами.
14. Відповідно до розподілу очікуваних результатів та технологій уточнюємо кількість годин на проект. Матриця готова!
15. Переходимо до КТП. Будуємо таблицю мінімум на 3 стовпчики (див. п.4): номер уроку, тема і дата.
16. Тепер основне: на основі послідовності виконання проекту та очікуваних результатів формуємо теми відповідно до кількості уроків (занять) за які планується виконання проекту. Нумеруємо їх. Якщо є бажання чи вимога, додаємо інші стовпчики (див. п. 4) та заповнюємо їх.
17. Відповідно до розкладу занять вносимо дати проведення уроків. Це варто робити після стабілізації розкладу.
18. На цьому роль матриці не завершується. Під час виконання кожного проекту вчитель черпає з неї інформацію про очікування, які заплановано досягти на цьому етапі. І планує їх в поурочній діяльності. На початках впровадження програми це дуже важливо.
19. Для перевірки на відповідність програмі і затвердження подаємо заучу чи директору КТП (обов’язково) і матрицю (за бажанням). На чому ґрунтується «бажання»: 1) вона вже є, потрібно лише роздрукувати; 2) керівництво обов’язково оцінить ваш інноваційний підхід та глибоке розуміння процесу.
20. Мені важко уявити: Як без матриці (чи як ви її назвете) можна розробити КТП та відобразити там всі очікування, тримаючи в голові всі очікувані результати чи їх складові.
21. Чому очікувані результати такі важливі? Очікуваними результатами регулюються вимоги, якими визначається вклад трудового навчання в загальноосвітню підготовку учнів вцілому. В них враховано і компетентнісний підхід і наскрізні лінії. Нарівні з проектною діяльністю очікувані результати є наріжним каменем цієї програми.
22. Чи можна «несвідомим» вчителям надавати готові КТП? Зважаючи на всі обстави думаю що… можна. Але, при цьому, обов’язково потрібно додати всю «кухню» їх розроблення. Щоб вчитель зміг дізнатися чому так побудований план і як він зможе його змінити чи хоча б поправити відповідно до власних умов. В нашому випадку «кухнею» є матриця. Кухня не може бути захована від вчителя, які б геніальні люди її не розробляли. Якщо ви пропонуєте іншим – маєте пояснити чому ви так зробили. 
Категорія: Методичне забезпечення | Додав: Admin
Переглядів: 837 | Завантажень: 188 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]