Субота, 28.12.2024
Вітаю Вас Гість • Реєстрація • Вхід
Головна » Файли » Для вчителів БУКОВИНИ » Для вчителів БУКОВИНИ

Методичні рекомендації ІІІ етап. Чернівецька обл.
[ Викачати з сервера (62.0 Kb) ] 04.01.2017, 13:09
Методичні рекомендації щодо проведення ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання у 2016/2017 навчальному році.
 
ІІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з  трудового навчання  відбудеться 17-18.02.2017 року на базі ДПТНЗ «Чернівецький професійний машинобудівний ліцей» (вул. Хотинська, 47-Д). Реєстрація розпочинається  08.00 17.02.2017 року. Командам,  які  потребують  проживання,  необхідно завчасно  попередити оргкомітет (зателефонувати).
            Дорожня карта  ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з  трудового навчання та можливі зміни і доповнення  по організації та проведенню олімпіади  будуть надіслані пізніше.
  Олімпіада  передбачена для учнів  9,10,11 класів з обслуговуючої та технічної  праці і складатиметься з трьох турів: теоретичного, практичного(комплексної роботи) та захисту проекту (домашнього завдання).
Під час виконання робіт з обслуговуючих видів праці учасники можуть використовувати власні швейні машини; з технічних видів праці – власні ручні та електрифіковані інструменти, клеї.
 Теоретичний тур. Учасникам протягом 1 год. (тут і надалі береться астрономічний час) буде запропоновано дати відповіді на тестові питання як  із основних так із варіативних модулів діючих програм трудового навчання(технологій), з розділів електротехніки, машинознавства, креслення, кулінарії, охорони праці, ручної та механічної обробки деревини, металу, тканини та інших конструкційних матеріалів; питання проектно-технологічної діяльності. Максимальна кількість балів за теоретичний тур – 30.
Комплексна робота(обслуговуючі види праці).
Учні 9-11 класів створюватимуть нові авторські вироби з деталей запропонованих речей(мати із собою), що вже стали непридатними у використанні. З обслуговуючих видів праці учасники створюватимуть «Корисні речі» із одягу, залишків швейного виробництва, фурнітури тощо.
Для виконання зазначеного завдання з обслуговуючих видів праці учасникам потрібно мати: набір для рукоділля (голки, нитки, нитки для вишивання, пряжа для в’язання, гачок для плетіння, спиці для в’язання, флізелін, сінтепон тощо). Під час виконання роботи не можна використовувати готові аплікації, мережива, шматочки тканини для аплікацій та інші «домашні заготовки».
На виконання завдання передбачається 4 години. Робота оцінюватиметься в 50 балів.
Комплексна робота(технічні види праці).
 Учасникам олімпіади буде запропоновано виготовити виріб із визначеного набору матеріалів. Для хлопців – дитяча іграшка, стільчик, вішак, підставка під гарячий посуд, підставка для вудки, садово-городній інвентар тощо..
           На виконання завдання передбачено 4 години. Робота оцінюватиметься у 50 балів.
 За порушення правил техніки безпеки під час виконання завдання учасники можуть позбавлятися до п’яти балів рішенням оргкомітету та журі за вмотивованим поданням членів журі у присутності учасника, до якого ця норма застосовується.
Захист проекту(домашнє завдання)
Для учасників ІІІ етапу  Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання пропонуються такі теми для виконання домашніх проектів.
(Творчі проекти учасники ІV етапу ХХХV Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання виконуватимуть під час олімпіади.)
Обслуговуючі види праці напрям «Кулінарія», з технічних видів праці –напрям «Народні художні промисли».
9 клас технічні види праці – «Цукерниця».
Вимоги:
  • кількість – 1 штука;
  • виготовляється будь-якою технікою.
11 клас технічні види праці – «Набір ґудзиків».
Вимоги:
  • кількість – від 6 ґудзиків;
  • виготовляється будь-якою технікою;
  • ґудзики для одягу.
9 клас обслуговуючі види праці –  «Печиво».
11 клас обслуговуючі види праці – «Цукерки».
Вимоги:
  • кількість – не менше 5 штук;
  • вага всього печива(цукерок) – 500±200 гр.;
  • термін зберігання – більше 3-х днів без спеціальних умов;
  • з натуральних інгредієнтів.
Під час захисту проекту (3-5хв.) учні демонструють слайди (5-10фотографій), які ілюстрували б процес виконання виробу від задуму до випробувань та паспорт проекту за формою згідно з додатком. Також учасники олімпіади дають відповіді на запитання членів журі щодо процесу виготовлення, особливостей конструкції, підбору конструкційних матеріалів тощо (до 3хв.).         
             Звертаємо увагу на те, що розповідати під час презентації про історію виробу, а також робити розширені економічні обрахунки, креслення, технологічні карти, маркетингові дослідження та готувати папку не потрібно. Максимальна кількість балів за домашнє завдання - 40. При оцінюванні домашніх і комплексних робіт головним критерієм  буде  функціональність та зручність у користуванні запропонованих виробів. Також враховуватиметься естетичність та привабливість виробу, оригінальність роботи,  новизна у підході до вирішення завдань, відповідність вимогам завдань (напрям, презентація, захист, випробування тощо).
Кожному учаснику змагання під час захисту творчих проектів необхідно представити власні авторські роботи (3-5 експонати) на тему: «Барви рідного краю»
З творчих проектів, комплексних робіт та власних учнівських робіт буде організована виставка під час проведення обласної олімпіади, а також сформована експозиція від Чернівецької області на IV етап Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання. Після проведення IV етапу олімпіади роботи будуть передані до відповідних відділи освіти району/міста для повернення власникам.
Просимо звернути увагу на правильне оформлення документації на учасників олімпіади (прізвище, ім’я, по-батькові в називному відмінку - з документа, що засвідчує особу; повна назва закладу  в називному відмінку - з гербової печатки закладу, в якому навчається учасник олімпіади).
Учасникам олімпіади необхідно мати:
  • учнівський квиток;
  • медичну довідку про відсутність інфекційних хвороб та контакту з інфекційними хворими;
  • довідку про допуск до роботи на обладнанні навчальних майстерень (її може видати школа, районний або міський орган управління освітою).
  • спецодяг;
Інструменти
(технічна праця)

 
  • креслярський та розміточний інструменти(лінійка, олівець, циркуль, косинці, транспортир, кутник, рисувалка,  штангенциркуль, кернер);
  • Слюсарний молоток, киянка;
  • шліфувальна шкурка;
  • ножівки по металу та дереву, лобзик(пилочки для лобзика);
  • ножиці по металу, зубило;
  • Набір доліт, стамесок, рубанок;
  • напилки, надфілі, рашпілі (плоский, круглий, сегментний),
  • викрутки(+,-), пасатижи, кусачки;
  • свердла діаметром 3-10;
  • матеріали та інструменти для оздоблення;
  • спецодяг.
 
Інструменти
    (Обслуговуюча праця)
  • швейна машинка, подовжувач(3-5м);
  • праска;
  • папір для моделювання (А3) (Сантиметрова стрічка, лінійка);
  • все для шиття;
  • матеріали для оздоблення.
 
 
Директор                                                               Г.І.Білянін
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Додаток
 
Паспорт проекту
Автор_______________________________________________________________
Вчитель_____________________________________________________________
Повна назва школи та її адреса__________________________________________
 
Рецепт приготування чи послідовність виготовлення
Назва проекту
Час приготування (виготовлення) (хв.):
Кількість (шт.):
Компоненти, матеріали:
Покроковий рецепт приготування чи послідовність виготовлення:
Особисті поради з приготування (виготовлення):
Інше (з чим смакує? скільки зберігається? Поради по догляду тощо):
Описовий текст «Кулінарні традиції (народні художні промисли) рідного краю» (біля 600 знаків з пробілами):
Категорія: Для вчителів БУКОВИНИ | Додав: Admin
Переглядів: 1144 | Завантажень: 43 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]