Понеділок, 29.4.2024
Вітаю Вас Гість • Реєстрація • Вхід
Головна » Файли » Методичне забезпечення » Методичне забезпечення

Як зробити урок успішним
10.11.2013, 12:26
Розпочнемо планувати урок…

1) Перше з чого варто почати готувати свій урок це:

Чітко встановити та сформулювати для себе його тему
Визначити місце теми у навчальному плані.
Визначити загальні поняття, на які ви будете опиратися під час уроку
Визначити для себе ту частину матеріалу, яка буде використовуватися й надалі, під час наступних уроках.

2) Визначити та чітко сформулювати для себе та окремо для учнів загальну ціль уроку – навіщо він взагалі потрібен?

У зв’язку з цим потрібно визначити просвітницькі, розвиваючі, виховальні функції. 

3) Спланувати учбовий матеріал. 

Для цього: 

Підібрати літературу по темі
Підібрати учбові завдання ціль яких полягає у: 
Пізнанні нового матеріалу 
Відтворення 
Використання знань у новій ситуації 
Використання знань у незнайомій ситуації,
Творчий підхід до знань
Упорядкувати учбові знання у відповідності з принципом «від простого к важкому». 


Підготувати три набори завдань:


§ Завдання для відтворення учнем матеріалу 

§ Завдання сприяючі зрозумінню матеріалу учнем 

§ Завдання сприяючі закріпленню матеріалу учнем 

4) Продумати «фішку» уроку.

Кожен урок повинен включати щось, що викликає здивованість, радість, тобто щось таке, що ще довго будуть пам’ятатимуть учні. Це може бути цікавий науковий факт, несподіване відкриття, красивий експеримент, тобто, усе що забажає ваша фантазія.

5) Згрупувати учбовий матеріал. 

Продумайте у якій послідовності буде спланована вами робота з підібраним матеріалом. Як буде проходити зміна видів діяльності учнів.

6) Спланувати контроль за діяльністю учнів на уроці

Для цього слід продумати:

§ Що саме слід контролювати

§ Як контролювати

§ Як використовувати результати контролю 

При цьому не слід забувати, що чим частіше ви контролюєте роботу класу, тим легше побачити типчині помилки й труднощі учнів у виконані певній роботи.

7) Підготуйте обладнання для уроку. 

Створити список необхідних учбово-наглядних засобів та приборів. д. Продумати вид класної дошки, щоб увесь класний матеріал залишався на дошці у вигляді опорного конспекту.

8) Продумати домашнє завдання. (дивиться далі).

9) Підготовлений таким чином урок повинен прийняти форму конспекту.

Як розподілити час уроку?

Урок – це головна состава учбового процесу. Учбова діяльність кожного учня так чи інакше зосереджується саме на уроці. Тому й якість підготовки дітей до уроку в певній мірі залежить від рівня його інформаційного змісту, методичній наповненості, психологічній атмосфери тощо. Наступні рекомендації створені для вчителя, який намагається отримати задоволення від роботи, перетворити кожен свій урок у витвір мистецтва, навчіть учнів навчатися та виховувати у кожній дитині здорову особистість


Відповідно з експериментованими даними :

80%не засвоєння під час уроку гарантована з 6 по 25 хвилину, на протязі наступного часу проходить або настройка на роботу, або спадок розумової активності, у зв’язку з втомленістю. 

Тому з 1 по 10 хвилину уроку рекомендується усна робота.

З 10 по 25 – основна частина уроку відводиться на рішення задач, розбір ситуацій.

З 25 по 40 – повторення та первинний контроль.

З 40 по 45 – підготовка до домашнього завдання.  

Якщо у вас подвійний урок ефективність проведення уроку трохи інша:  

Ефективним з’являється час з 6 по 25 хвилину, а також з 40 по 65 хвилину  

А з 35 по 40 та з 65 по 75 хвилини спостерігається провал, спадок активності. 

Тому краще буде розподілить етапи уроку наступним чином: 

Ø З 6 по 30 хвилину – основний матеріал

Ø З 30 по 40 – закріплення та тренування

Ø З 40 по 45 – висновки уроку та підготовка домашнього завдання

В результаті час уроку не змінюється, але продуктивність значно зростає.

Створить відкриті листи обліку знань  

Відкритий лист обліку знань – це перелік тем, якими учень повинен володіти. При наявності такого листа учні чітко розуміють що вони вже знають, а що потрібно «підтянути», а також на який бал можуть розраховувати. Дітям, особливо у п’ятім – шостім класі, приємно ставити позначки «+» або «- » на відомостях. Така система дуже корисна при заліках, тематичних контрольних тощо, вона виступає досить суттєвим мотивуючим фактором. До того ж ви можете розробити таку систему для роботи на кожному уроці, де зазначите цілі та етапи уроку.

Експериментуйте з методами оцінювання

Традиційне право оцінювати на уроці, звісно, належить вчителю. Вчитель, знає матеріал, може подивитися зі сторони, в решті решт існує система оцінювання. Але спробуйте проекспериментувати з методами оцінювання на уроках і ви відразу помітите як змінюється настрій ваших учнів. 

Ø Надайте можливість дітям, хоч іноді, самим оцінити себе. Назвемо такий прийом само оцінювання. Які ж він має переваги? Дуже рідко трапляється так, що учень завишає свій бал. Майже завжди дитина входить у роль вчителя і оцінює свою відповідь адекватно. При цьому вона вже не почне звинувачувати у зниженні оцінки самого вчителя, а навпаки, сама зробить висновки, зрозуміє та знайде свої помилки.  

Ø Також ми можемо надати можливість дітям оцінити один одного. Назвемо такий прийом - взаємооцінка. Він дуже корисний в парній роботі. Але особливістю такого оцінювання є те, що бали за кількість помилок оговорюються раніше.  

Ø Командна оцінка дуже згодиться вам у роботі малих та середніх груп. В кожному класі є діти, які добре працюють у команді, дають правильні відповіді, а коли діло доходить до виступу перед класом від лиця команди, вони просто соромляться виступати. Саме для таких дітей існує такий спосіб оцінки, коли команда на чолі із капітаном сама вирішує хто і на скільки попрацював.
Категорія: Методичне забезпечення | Додав: Admin
Переглядів: 1059 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]