Субота, 20.4.2024
Вітаю Вас Гість • Реєстрація • Вхід
Головна » Файли » Методичне забезпечення » Методичне забезпечення

Методичні рекомендації до проведення 4 етапу учнівської олімпіади 2019-2020
21.12.2019, 18:37
ЗАТВЕРДЖЕНО методичні рекомендації до проведення 4 етапу учнівської олімпіади (в прикріпленому файлі оригінал листа)
Методичні рекомендації 
щодо підготовки до ІV етапу ХХХVIІ Всеукраїнської учнівської олімпіади 
з трудового навчання (технологій)
2019-2020н.р.

ІV етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання (технологій) для учнів 9-х та 11-х класів цього року проходитиме в місті Суми окремо за програмами з обслуговуючих та технічних видів праці і складатиметься з 3-х турів: теоретичного туру, комплексної роботи та творчого проекту.
Під час виконання робіт з обслуговуючих видів праці учасники можуть використовувати власні швейні машини, міксери, кухонне приладдя; з технічних видів праці – власні ручні та електричні інструменти, клеї, лакофарбові матеріали швидкого висихання.
Теоретичний тур
Учасникам протягом 2 год. (тут і далі мається на увазі астрономічний час) буде запропоновано підготувати рішення заданої проблеми, презентувати це рішення всіма доступними способами (презентація, графічні зображення, усне пояснення тощо) та захистити його перед журі та конкурсантами. Оцінюватися буде як доречність самого рішення, так і вміння сформулювати, висловити та відстояти свою позицію. Максимальна кількість балів за теоретичний тур – 20.
Комплексна робота
Учасники олімпіади проектуватимуть та виготовлятимуть виріб із запропонованого організаційним комітетом набору матеріалів. Під час комплексної роботи учасники матимуть можливість користуватися Інтернетом на будь-якому етапі туру.
Для виконання зазначеного завдання з обслуговуючих видів праці учасникам потрібно мати: набір для рукоділля (голки, нитки, нитки для вишивання, пряжа для в’язання, гачок для плетіння, спиці для в’язання, флізелін, сінтепон тощо). Під час виконання роботи не можна використовувати готові аплікації, мережива, шматочки тканини для аплікацій та інші «домашні заготовки».
На виконання завдання передбачається 5 годин. Робота оцінюватиметься в 50 балів.
Творчий проект.
Теми творчих проектів, які виконуватимуть учасники олімпіади в Сумах:
9 клас технічні види праці – «Настінний годинник».
Всі учасники отримають однакові годинникові механізми, розмір яких буде повідомлено додатково напередодні олімпіади.
11 клас технічні види праці – «Дитяча еко іграшка» для дітей віком до 3 років.
Виріб не повинен містити дрібних деталей, які може проковтнути дитина.
9 клас обслуговуючі види праці – «Профітролі».
Вимоги:
- кількість – 10 штук;
- діаметр не менше 5 см;
- з натуральних інгредієнтів;
- з солодкою начинкою.
11 клас обслуговуючі види праці – «Тістечка нарізні».
Вимоги:
- кількість – 10 штук;
- з натуральних інгредієнтів;
- з солодкою начинкою.
До творчого проекту учасники олімпіади з обслуговуючих видів праці додають рецепт приготування у довільній формі. Сам рецепт та форма його подачі оцінюватися не будуть.
Для виконання творчого проекту учасники повинні мати матеріали та специфічні інструменти (обладнання) для їх обробки. До прикладу: для виготовлення профітролей потрібно мати спеціальні мішечки із потрібними насадками. Під терміном «матеріали» розуміємо матеріали, підготовлені для певного виду діяльності (оброблена солома; лоза для лозоплетіння; мотузка для плетіння; борошно; цукати; какао-порошок тощо), але не готові складники (шкіра з вигаптуваним візерунком; дерев’яна планка з різьбою чи шипами; склеєна деревина; зварений шоколад чи крем; заморожене тісто тощо). Організатори олімпіади забезпечать учасників духовими шафами, токарними та свердлильними верстатами, верстаками, столярним та слюсарним інструментом.
Учасники олімпіади з технічних видів праці за 1-2 дні до творчого проекту матимуть можливість провести підготовчі роботи (до 1 години): склеювання та фарбування заготовок, інші операції, після виконання яких має пройти час для подальшої обробки матеріалів. Час, витрачений на підготовчі роботи, не буде зараховуватися до загального хронометражу творчого проекту. Учасники олімпіади з обслуговуючих видів праці на 2 день творчого проекту матимуть можливість провести завершальні роботи (до 0,5 години).
На виконання завдань з обслуговуючих видів праці в 9 класі відводитиметься 2,5 години, у 11 класі – 4 години, а з технічних видів праці –5 годин. Максимальна кількість балів за виконання завдань – 50.
Головними критеріями оцінювання творчих і комплексних робіт будуть:
- з технічних видів праці – простота виробу та її функціональність, якість, естетичність та довершеність запропонованих виробів;
- з обслуговуючих видів праці – естетичність та смак.
Також враховуватимуться оригінальність роботи та новизна в підході до вирішення завдань, відповідність вимогам.
За порушення правил техніки безпеки під час виконання завдань учасники можуть позбавлятися до п’яти балів рішенням голови журі за вмотивованим поданням членів журі у присутності учасника, до якого ця норма застосовується.
Виставка творчих робіт
По завершенню конкурсних випробувань проходитиметься виставка робіт учасників олімпіади ІV етапу.
Загальнокомандна першість
За результатами виступів усіх учасників визначатимуться переможці загальнокомандної першості. Для їх визначення додаються всі зайняті учасниками команди регіону місця, а зазначена сума ділиться на кількість учасників. Переможцем стає команда, результат якої після математичних розрахунків є найменшим.
Учасники олімпіади
При формуванні команди слід особливу увагу звернути на квоту учасників олімпіади. Якщо квота регіону, згідно з рейтингом, становить парну кількість учасників, то мають бути представлені порівну обидві паралелі (9 клас і 11 клас), технічні та обслуговуючі види праці. Заміна учасника з 9-го класу додатковим учасником з 11-го класу чи навпаки не допускається.
До місця проведення олімпіади (м. Суми) учні повинні прибувати організовано у супроводі керівника команди, маючи при собі:
- паспорт або свідоцтво про народження;
- учнівський квиток;
- медичну довідку про відсутність інфекційних хвороб та контакту з інфекційними хворими;
- спецодяг (додатково латексні рукавички та особистий рушник для роботи за напрямом «Кулінарія»);
- довідку про допуск до роботи на обладнанні навчальних майстерень (її може видати школа, районний або обласний орган управління освітою, обласний інститут післядипломної педагогічної освіти).
Радимо особливу увагу звернути на правильне оформлення документації на учасників ІV етапу олімпіади (прізвище, ім’я, по батькові в називному відмінку – з документа, що засвідчує особу; повна назва закладу освіти в називному відмінку – з установчих документів закладу, в якому здобуває освіту учасник олімпіади).
Категорія: Методичне забезпечення | Додав: Admin
Переглядів: 479 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]